Motorky

Historie motorek v RUMOPLASTU je téměř nulová, pokud nepočítám předchozí závodnické zkušenosti leadra RUMOPLAST RACING TEAMU Mirka Šmejkala alias Hugo st., který se závodění na motorkách věnoval ještě v dobách, kdy nikdo z nás nebyl na světě. A tak se v létě 2007 při velké ceně Německa ve F1, zrodil nápad, že pojedem 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích. Jezdec číslo jedna byl jasný a role jezdce číslo 2 připadla na Korťase (tedy on se k ní přihlásil ještě dřiv než měli ostatní možnost). A tak od postupného povídání se tato myšlenka stáva realitou a letos – v roce 2008 – se náš motocyklový team zúčastní prvních zavodů. A tak se začína psát historie RUMOPLAST RACING TEAMU …

28.3.2008 – Korťas a Mirek úspěsně získali motocyklovou závodni licenci na rok 2008

V pátek 18.4.2008 proběhlo první testovani JAWY 250 na letišti v Příbrami. JAWA 350 se dolaďuje.

V týdnu od 21.4. do 26.4. se Kortas intenzivně připravoval v těžkém kopcovitém terénu na Kanárských ostrovech, kde najezdil 320 km se strojem Honda 700 Transalp (viz. fotogalerie) a 190 km se strojem Honda 750 Balck Widow (to bylo i se zátěží :-).

17.5.-18.5. 2008 46. ročník závodu 300 zatáček Gustava Havla HOŘICE byl pro náš nový tým závodní premierou. A musíme si přiznat, že podle toho to i dopadlo. Ačkoliv jsme si mysleli, jak dokonale jsme připravení, tak až na místě jsme zistili, že oproti ostatním jsme tak trochu amatéři. Nicméně se do budoucna poučíme a příště již budeme připraveni lépe. Do Hořic přijeli z celého týmu v pátek odpoledne pouze Míra, Hugo, Kortas a Sláva. Bárt dorazil pozdě večer a ostatní až v sobotu. V pátek odpoledne jsme úspěšně absolvovali administrativní a technickou přejímku a poté v kampu rozbalili náš vojenský stan, který se pro nás na víken stal ubytovnou i dílnou. V sobotu ráno již treninky začínali od půl deváté a tak jsme si ráno museli přivstat, abychom nastartovali Kortasovu „250“. To se nám v pohode povedlo a tak jsme se pomalu připravovali na trenink. Bohužel k našemu zděšení se nám pak již kvůli problémům s elektirkou nepodařila nastartovat a tak mel Kortas po závodění. Ještě, že se alespoň po Mírově fintě svezl 3 kola s „350“. Ta jinak od rána startovala v pohodě a tak Míra v 9:40h nastoupil k prvnímu treninku, v kterém absolvoval v pomalém tempu 4 kola, nebot motorka krátce předtím prošla generálkou a nebyla ještě zajeta. Pro odpolední trénink se již připravoval na ostrou jízdu. Krátce před ní jsme zjistili, že teče chladič a tak jsme ho narychlo přendali z nepojízdné „250“, ale těsně před vjezdem do úvodního kola odpoledních tréninků to někde začalo lehce téct a traťový komisaři ho nepustili na start. A tak pro nas skončil v sobotu odpoledne celý závodní víkend. Aspon jsme mohli trochu zapařit. V neděli stejně celý den pršelo a kdo by závodil na kluzké mokré trati?